دو بیتی های دل و دلبند

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 

 

 

دو بیتی های دل و دلبند

 

بیا جانا غمت آسان کـــــردم

دلم را با دلت یکسان کـردم

من و تو چون پرند ایکهُ مانیم

که جانم در لبت پنهان کردم

 

ایکهُ= پرنده ای است عاشق که اگر یکی

از آنها بمیرد دومی هم بعد از چند روز

از گرسنگی خواهد مرد.

*****

اگر از عاشقی پرسیدی حالـــــی

غم و شادی شنیدی در سئوالی

بریزد اشک دوری دل پریـشان

نجوییده دل از دلبر کــــمالی

*****

بدان رسم محبت دل به دل هــــــــست

بخوان نغمه ی عشقت گل به گل هست

اگر در آسمانش ابر و بـــــــــــــــــــــاران

گلاویزش نشو تا دل و گل هــــــــــست

*****

دل و دلبند هر دو در پناهــــند

نمای عشق در  شادی چو ماهند

اگر دلداری ناخوانده پریــــشان

دو دل در ناخوشی ها گم براهند

*****

شبی در خاطراتم  جسته بـــودم

کنار کوی دلبر رفته بــــــــودم

صدا کردم حبیبی آشـــــــنایی

ولیکن دل فریبی گشته بودم

*****

شبی تب دل  من مستانه کــــرده

پریشانی و غم آشــــــیانه کــــرده

دلم آتش گرفت از سوزآهـــــش

دو تورش جان و دل دیوانه کــرده

*****

شبی ساحل دریایش رسیـــــــدم

صدای موج زیبایش شنــــــــیدم

به ناگه نور مهتابش دمیــــــــــده

یه تار از موی پیدایش کشـــیدم

*****

شبی در آسمان بی غم ستاره

رخ دلبر در آن دیدم دوبـــــــاره

عجب آرایشی کرده دو چشماش

بلم در هر کدام گشتم ســــواره

 (بلم =قایق)

*****

شبی در کوه دیدم یادبـــــــودش

کنار کوی او خواندم ســــــرودش

شنیده ناله ام دل سنگ و مرغان

گلم با دوستان گشتم نبــــــــودش

*****

چرا از عشق می سازی ترانــه

چرا از درد می نازی به خانــه

مگر اجبار کرده زندگــــــــــانی

غم بی عشق بازی بی بهانه

 

جاسم ثعلبی 27/11/1390

 

تصویر محمد سواری 5 ساله





:: برچسب‌ها:
دو بیتی های دل و دلبند ,
:: بازدید از این مطلب : 1502
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : پنج شنبه 27 بهمن 1390
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی